Seorang anak bertanya pada ibunya.
Anak: Mama, hari ulang tahun saya ke-17 nanti, bisa buat pesta dirumah?
Mama: Boleh … boleh .. Nanti mama akan aturkan.
Anak: Ma, .. boleh saya ajak teman-teman saya juga?
Mama: Boleh, .. nanti mama atur yang diundang.
Anak: Ma .., boleh saya pakai baju baru berwarna pink gak?
Mama: Boleh … boleh, nanti mama belikan.
Maka tibalah hari ulang tahun yang ke-17 itu, berpestalah dia, teman-temannya pun sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.
Anak: Ma .. boleh saya pakai lipstick gak?
Mama: Tidak Boleh!
Anak: Alah … .. mama, hari ulang tahun ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, masa pakai lipstick aja gak boleh …
Mama: Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh mengundang teman-teman kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick!!!
Anak: Yaaaaa …. Boleh la mama … … …, please … ..
Mama: Anto !!!!! kali ini mama tidak mau berkompromi … TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!